De GZB-najaarscollecte 2024

Open de Bijbel in Zimbabwe

De GZB-najaarscollecte is bestemd voor Zimbabwe. In Zimbabwe is het grootste deel van de bevolking christen, maar vaak is dat vermengd met traditionele religies. Ook christenen gaan naar toverdokters en houden zich bezig met magie. Zelfs bij kerkleiders is de kennis van de Bijbel beperkt. Genoeg redenen dus om juist ook in Zimbabwe te investeren in theologisch onderwijs!

Een prachtig hulpmiddel hierbij zijn de Veritas-trainingen die in steeds meer gemeenten worden gegeven. Zendingswerkers ds. Willem-Henri en Ditteke den Hartog leiden binnen de Hervormde Kerk van Zimbabwe trainers op die op hun beurt met Veritas aan de slag gaan in hun eigen gemeente.

Hoe kunt u bijdragen?

• Gebruik de collectemethode van uw gemeente.
  • Doneer via Tikkie, gzb.nl/najaarscollecte of de antwoordkaart in de collectefolder.
  • Blijf bidden voor het zendingswerk.